נט בוטיק- בניית אתרים עסקיים

נט בוטיק – הנגשת אתר האינטרנט לבעלי מוגבלויות

הנגשת אתר האינטרנט לבעלי מוגבלויות

רשת האינטרנט הפכה למרכיב בלתי נפרד מחיינו, ומשרתת אותנו בכל תחומי החיים. אנו נוהגים לגלוש באינטרנט עבור מגוון רחב של צרכים, החל מהצרכים המקצועיים דרך הצרכים אקדמיים ולימודיים וכלה בצרכים החברתיים-תרבותיים-אישיים. באמצעות האינטרנט ניתן להעשיר את הידע, לסקור שווקים, לאתר בעלי מקצוע, ולבצע רכישות ותשלומים. יחד עם זאת, בעוד שאתרי האינטרנט נגישים לכאורה לכל גולש, לא כך הדבר עבור כל אותם אנשים בעלי המוגבלות.

התקנות להנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות

כפי שכיום ברור לכולם יישנו חוק המחייב הנגשה לכל מבנה ציבורי או פרטי עבור אנשים בעלי מוגבלות. הסדרי הנגישות כוללים חניית נכים, שרותי נכים, מעלית מותאמת בבניין, רמפה לצד המדרגות ותקנות נוספות. החל מהתאריך 25.10.2013 נכנסו לתוקפן תקנות מחמירות במיוחד בנוגע לנגישות אתרי אינטרנט ישראליים. על פי התקנות הללו, כל אתר אינטרנט אשר מציג מידע לציבור או מעניק שירות, מחויב בהנגשה גם לבעלי מוגבלויות, כשהקנס לעוברים על תקנות אלו הוא 50,000 ש״ח וללא צורך בהוכחת נזק.

עבור מי נועד החוק להנגשת אתרי אינטרנט?

במהלך קריאת שורות אלו קרוב לוודאי שנצייר בדמיוננו אנשים המרותקים לכיסא גלגלים כמו גם כאלו בעלי מוגבלויות שכליות. יחד עם זאת, אוכלוסיית האנשים בעלת המוגבלויות רחבה הרבה יותר, והיא כוללת מוגבלויות פיזיות, לרבות מוגבלויות בידיים אשר מקשות על תפעול המקלדת והעכבר, מוגבלויות ראייה (עיוורון צבעים, לקויות ראייה, הרכבת משקפיים ואף עיוורון מוחלט), מוגבלויות שכליות, וכן מוגבלויות נוספות כגון לקויות למידה, בעיית קריאה, קשיי תפעול, חשש מטכנולוגיות, קשיי התמצאות באתר ועוד.

היתרונות שבהנגשת אתר האינטרנט

בסקרים אשר נערכו לאחרונה עולה כי מעל לרבע מהאוכלוסייה נכללת באחת מן הקטגוריות הללו.
עוד עולה מהסקרים כי מעל למחצית מן האוכלוסייה מוגדרת בשלב כלשהו כבעלת מוגבלות זמנית. מעבר לעמידה בדרישות המחוקק (סעיף 35 לחוק הנגשת אתרי אינטרנט) ומרכיב האחריות המוסרית והחברתית, חובת ההנגשה הינה נכונה מאוד גם בהיבט העסקי. ההנגשה של האתר מעניקה לכל פוטנציאל הגולשים את האפשרות להיכנס אל האתר, ובכך מגדילה באופן משמעותי את הפעילות בו, עובדה שמשפרת גם את חשיפת האתר במנועי החיפוש.

מה כולל אתר אינטרנט נגיש?

אתר אינטרנט נגיש הוא כזה המאפשר לכל אחד לגלוש בו, וכולל תוכנות מסייעות כגון תוכנה לקריאת טקסטים, שימוש בטכנולוגיות המסייעות לאנשים בעלי מוגבלות בידיים, ניגודיות בצבעים והימנעות משימוש בגוונים דומים, על מנת להקל על אלו הלוקים בעיוורון צבעים או לקויי ראייה. כמו כן מומלץ כי האתר יעוצב בפשטות, ויורכב מטקסטים פשוטים וידידותיים לקריאה, להבנה ובעלי קישורים מודגשים.

התהליך הכרוך בהנגשת אתר האינטרנט

במידה ומדובר באתר אינטרנט חדש, יש לוודא כי מפתחי האתר מחויבים מבחינה חוזית לסיפוק אתר נגיש לבעלי מוגבלויות, אתר אשר עומד בכל דרישות החוק והתקנות. בנסיבות בהן מדובר באתר קיים, מומלץ לפנות אל יועץ מומחה בתחום.

המאמר נכתב על ידי נט-בוטיק המהווה חלק מקבוצה המתמחה במתן שרותי ייעוץ, בנייה, אחסון ופרסום באינטרנט. נט-בוטיק מעניקה ללקוחותיה שרותי מיתוג, כתיבת תוכן, גראפיקה, קידום ואחסון מהאיכותיים והזולים בישראל. לכל שאלה ובקשה, אנא פנו אלינו והמומחים שלנו ישמחו להעניק לכם ייעוץ.